Dlaczego warto ?

Silna, znana na całym świecie marka i sprawdzony model biznesowy

SPAR jest największą siecią sprzedaży detalicznej na świecie i posiada około 12 tysięcy sklepów zlokalizowanych w 41 krajach na 4 kontynentach. Powstała w Holandii w 1932 roku Organizacja dysponuje ponad 80-letnim doświadczeniem w handlu detalicznym na zróżnicowanych rynkach. Od chwili otwarcia pierwszego sklepu w Polsce w 1997 roku, SPAR ciągle zwiększa zyskowność i wyniki sprzedaży swoich Franczyzobiorców. Sieć zapewnia swoim Partnerom szeroki asortyment produktów, konkurencyjne ceny i atrakcyjne warunki franczyzy, sprawne dostawy z centrów dystrybucyjnych Bać-Pol oraz dogodny system dostaw bezpośrednich. Każdy członek systemu SPAR korzysta z pomocy, wiedzy i doświadczenia międzynarodowej Organizacji zachowując nieporównywalne z innymi sieciami swobodę i niezależność.

Sklepy SPAR oferują swoim klientom szeroki asortyment produktów codziennego użytku. W punktach sieci można zaopatrzyć się w produkty spożywcze, napoje, a także chemię gospodarczą. Główne regiony, na terenie których operuje SPAR to: południowo - zachodnia, południowa i wschodnia część Polski. Zasięg geograficzny sieci cały czas się rozszerza, a celem strategicznym SPAR Polska jest dotarcie do wszystkich zakątków kraju i utworzenie powszechnie rozpoznawalnej sieci detalicznej.


SPAR buduje silną organizację Partnerów bazując na czterech podstawowych założeniach:

  • Na płaszczyźnie sprzedaży detalicznej celem SPAR jest uzyskanie w ocenie Klientów opinii najlepszych sklepów w Polsce;
  • Na płaszczyźnie dystrybucji – SPAR dąży do sytuacji, w której towary w konkurencyjnych cenach są dostarczany Klientom na czas;
  • Na płaszczyźnie zarządzania marką – celem sieci jest uznanie marki SPAR za najbardziej lubianą, szanowaną i uznaną markę w Polsce w segmencie marek własnych,
  • Na płaszczyźnie zasobów ludzkich – wartością dla SPAR jest budowanie wśród ludzi związanych z siecią kultury opartej na zaufaniu, współpracy oraz szacunku dla wiedzy.

Zróżnicowane formaty sklepów

System SPAR stanowi odpowiedź na potrzeby właścicieli sklepów poszukujących wsparcia w silnej, międzynarodowej organizacji o potężnej sile zakupowej, a jednocześnie pragnących zachować znaczącą niezależność. Dzięki temu z oferowanego przez SPAR modelu franczyzowego mogą korzystać punkty o zróżnicowanej wielkości oraz lokalizacji. Sieć SPAR obejmuje:

  • małe przyjazne sklepy osiedlowe – SPAR Express,
  • średniej wielkości markety - SPAR
  • supermarkety EUROSPAR, których powierzchnia przekracza 1000 metrów kwadratowych.

Więcej na temat zróżnicowanych kategorii punktów SPAR można znaleźć w dziale poświęconym poszczególnym formatom.

Profesjonalna pomoc doradców SPAR przy otwieraniu sklepu

System SPAR zaprasza do współpracy nie tylko właścicieli istniejących punktów detalicznych, ale także osoby, które dopiero przymierzają się do założenia swojego sklepu. Zgodnie z obowiązującą strategią rozwoju SPAR Polska koncentruje się obecnie na poszukiwaniu potencjalnych partnerów działających na terenie południowo - zachodniej, centralnej i wschodniej części Polski.

Wsparcie ze strony SPAR może rozpocząć się już na etapie wyboru lokalu. Codziennie do głównego biura SPAR Polska docierają oferty najmu lokali zlokalizowanych w całej Polsce. Dzięki sile rozpoznawalnej marki w bazach ofert nieruchomościowych SPAR znajduje się wiele pozycji w atrakcyjnych rynkowo cenach. Konsultanci SPAR oferują pomoc przy ocenie użyteczność lokalu do prowadzenia działalności handlowej. We współpracy z Właścicielami nowych punktów pomagają stworzyć koncepcję aranżacji wnętrz i strategię handlową. Bazując na kontaktach sieci z dostawcami wyposażenia, negocjują dla członków SPAR atrakcyjne ceny zakupu lub dzierżawy elementów takich jak chłodziarki, systemy ekspozycji towarów lub systemy płatności kartą. Wszystkim wymienionym działaniom towarzyszą intensywne szkolenia w zakresie budżetowania, zarządzana formatami SPAR i ekspozycji towarów.

Stała opieka i system szkoleń

Jednym z najcenniejszych zasobów systemu SPAR jest wiedza. Gromadzona jest ona zarówno na poziomie centrali międzynarodowej (poprzez systematyczne badania, prace ekspertów), ale także na poziomie lokalnym, w centralach krajowych i poszczególnych sklepach. Przyjęty model współpracy daje możliwość ciągłej wymiany doświadczeń, a podstawowymi kanałami przepływu informacji są organizowane szkolenia. Z bogactwa doświadczenia SPAR w dziedzinie wspierania sprzedaży może czerpać każdy uczestnik sieci:

  • Każdy nowy Partner zostaje objęty systemem szkoleń;
  • W punkcie każdego nowego Partnera SPAR przeprowadzany jest cykl szkoleń wstępnych, niezbędny, aby właściciele sklepów i pracownicy mogli płynnie włączyć się w działania sieci. Obejmuje on tematy takie jak skuteczne prezentowanie towaru, skuteczna obsługa klienta oraz zarządzanie personelem;
  • Szkolenia poza cyklem wstępnym organizowane są na życzenie właściciela danego punktu we wspólnie uzgodnionym terminie;
  • Koszty związane z wynagrodzeniem eksperta prowadzącego szkolenie oraz koszty materiałów pokrywane są przez SPAR Polska.

Korzyści płynące z siły zakupowej sieci

Potrzeba zwiększenia siły zakupowej grupy sklepów była głównym powodem, dla którego w 1932 roku powołany został do życia SPAR. Od tamtego czasu wiele się zmieniło, jednak głównym zadaniem organizacji pozostaje wspieranie jej członków w dokonywaniu najlepszych decyzji zakupowych.

Każdy punkt detaliczny włączający się do struktur SPAR automatycznie otrzymuje dostęp do tysięcy produktów w konkurencyjnych cenach, korzystnych warunków dostaw i dłuższych terminów płatności wynegocjowanych przez Centralę SPAR. Co więcej, nowy sklep przystępujący do systemu zwiększa możliwości sieci w zakresie negocjowania cen zakupu towarów oraz zawierania bardziej korzystnych umów z dostawcami.

Regularne dostawy z Centrów Dystrybucyjnych

Sukces członków sieci SPAR zależy w dużej mierze od regularności dostaw towarów oraz sprawności przyjmowania zamówień, dlatego wszyscy Franczyzobiorcy SPAR mają dostęp do systemu składającego się z zaawansowanych rozwiązań informatycznych i nowoczesnych punktów logistycznych.


SPAR zapewnia najlepsze wsparcie poprzez:

  • terminowe dostawy towarów,
  • stałe inwestowanie w relacje z naszymi dostawcami,
  • udoskonalanie systemu dostaw,
  • sprawność i szybkość komunikacji z Partnerami

Dołączając do detalistów sieci SPAR Partnerzy uzyskują możliwość zakupu tysięcy produktów bezpośrednio w najbliższym Centrum Dystrybucyjnym Grupy Bać-Pol.

Mogą również korzystać z stworzonego przez sieć systemu dostaw bezpośrednich. Umożliwia on realizację dostaw przez firmy specjalistyczne (m.in. mrożonek, nabiału, kosmetyków).
Dzięki sile sieci SPAR jest w stanie wynegocjować u dostawców znacznie lepsze ceny, więcej promocji oraz dużo korzystniejsze terminy dostaw.

SPAR zobowiązuje się, że:

  • W promieniu 5 minut od Twojej lokalizacji nie powstanie nowy sklep
  • reklamowane będą wyłącznie dobrze rotujące produkty;
  • istotne zmiany w asortymencie będą z Tobą konsultowane;
  • możesz liczyć na wszechstronne wsparcie doradcy regionalnego;
  • wynagrodzenie Twojego doradcy będzie zależało od tego, jak ocenisz jego pracę;
  • ceny najważniejszych artykułów będą utrzymywane na najniższym poziomie;
  • swoją ofertę będziesz mógł rozszerzyć o samodzielnie wybrane produkty lokalne.

Działania marketingowe i kampanie reklamowe

Marka SPAR jest znana milionom gospodarstw domowych na całym świecie. Decyduje o tym nie tylko sięgająca osiemdziesięciu lat wstecz historia sieci, ale także przemyślany i konsekwentnie rozwijany system działań reklamowo – promocyjnych. W skali międzynarodowej realizowany on jest między innymi przez działania sponsoringowe – logo SPAR pojawia się podczas transmisji Mistrzostw Europy w Lekkoatletyce oraz innych prestiżowych imprez sportowych. Na poziomie krajowym SPAR Polska dokłada wszelkich starań, aby zapewnić swoim Partnerom system promocji o jakości i zasięgu nie osiągalnym dla pojedynczych sklepó1)w.

Pakiet promocyjno - reklamowy sieci SPAR obejmuje między innymi:

  • akcje promocyjne
  • gazetki i katalogi promocyjne
  • plakaty promocyjne
  • materiały trade-marketingowe wspierające sprzedaż
  • spoty w lokalnych rozgłośniach radiowych
  • reklamy w prasie lokalnej i ogólnopolskiej
  • billboardy przy sklepach
  • krótkoterminowe programy lojalnościowe
  • działania w obszarze PR i social media

Atrakcyjny Program Lojalnościowy

Aby uczynić ofertę SPAR jeszcze bardziej atrakcyjną w oczach Klientów, sieć przygotowała program lojalnościowy, w ramach którego Klienci zbierają punkty przy okazji dokonywania zakupów. Punkty te mogą następnie wymienić na atrakcyjne nagrody.

Z punktu widzenia Franczyzobiorców, system lojalnościowy SPAR to:

  • możliwość zwiększenia sprzedaży
  • zwiększanie przywiązania do sklepu obecnych Klientów oraz możliwość pozyskania nowych
  • możliwość podziękowania Klientom za regularne zakupy
  • wyróżnienie się na tle lokalnej konkurencji

Więcej informacji na temat Systemu Lojalnościowego można odnaleźć w dedykowanej temu tematowi sekcji strony. Zachęcamy do zapoznania się z regulaminem programu.

Wystrój sklepów

SPAR to nie tylko sprawna organizacja i troska o dobro klienta, ale także ujednolicony i dzięki temu rozpoznawalny system identyfikacji wizualnej, którego sercem jest logo oraz charakterystyczna zielono-czerwona kolorystyka. Znajduje on odzwierciedlenie niemalże w każdym elemencie wyposażenia sklepów – począwszy od witryn, a skończywszy na elementach trade marketingowych. Estetyka punktów detalicznych należących do sieci to także idealne połączenie wspólnych dla organizacji elementów graficznych oraz cech charakterystycznych dla danego kraju lub regionu. Obrazuje to podejście biznesowe SPAR – połączenie siły wynikającej ze ścisłej współpracy oraz dużej niezależności poszczególnych członków.

Elementy aranżacji wnętrz mają na celu nie tylko łatwą identyfikację sklepów należących do sieci. To przemyślany i ciągle ulepszany system czerpiący z takich dziedzin jak merchandising i ergonomia. Międzynarodowa sieć SPAR jest w posiadaniu szerokiej wiedzy na temat technik wspierania sprzedaży. To know-how jest traktowane jako wspólna własność wszystkich członków organizacji. Ciągłe ulepszenia są możliwe dzięki regularnie przeprowadzanym badaniom, pracom koncepcyjnym i wymianie doświadczeń.

Każdy nowy członek sieci SPAR otrzymuje pełne wsparcie konsultantów centrali, od doradztwa odnośnie lokalizacji sklepu, aż po jego wyposażenie i aranżację. Ogromne znaczenie ma siła zakupowa SPAR, która wykorzystując efekt skali jest w stanie oferować konkurencyjne umowy na wyposażenie, usługi czy wystrój sklepu, którym towarzyszy także pomoc w uzyskiwaniu środków finansowych na rozwój.


Wielką zaletą formatów wyposażenia wykorzystywanych przez sieć SPAR jest elastyczność – proponowane rozwiązania znajdują zastosowanie zarówno w skali niewielkiego sklepu osiedlowego jak i sklepów wielkopowierzchniowych.


Sklepy SPAR na całym świecie kojarzą się ze świeżością, wygodą i przyjemną atmosferą zakupów. Profesjonalne podejście SPAR gwarantuje, że Państwa sklep będzie pozytywnie postrzegany przez Klientów a Państwo – we współpracy z ekspertami organizacji – będziecie mogli się skoncentrować na rozwoju swojego biznesu.

Szeroki asortyment Marki Własnej SPAR

SPAR International oraz SPAR Polska stale rozszerzają asortyment produktów sprzedawanych pod własnym znakiem firmowym. Dzięki trosce o pozytywne relacje biznesowe z wytwórcami, SPAR dostawcza swoim klientom towary wysokiej jakości w niskiej cenie. Dla właścicieli sklepów produkty z logo SPAR to wyższa marża oraz pewności, że wychodzą one naprzeciw wymaganiom klientów. Marka własna to dobra jakość w konkurencyjnej cenie.


Asortyment towarów ze znakiem SPAR oraz Lubię to istotny element tożsamości sieci i jeden z kluczowych obszarów, w których utrzymuje ona wyraźną przewagę nad konkurencją.

Zintegrowany system informatyczny

System komputerowy PC Market 7 wykorzystywany przez sieć SPAR umożliwia sprawne zarządzanie zasobami sklepu. Obejmuje on zarówno narzędzia służące do zarządzania towarem i kasami, jak również do kontrolowania zamówień.


Dzięki systemowi informatycznemu sieci SPAR możliwe jest:

  • prowadzenie pełnej gospodarki ilościowo-wartościowej oraz finansowej sklepu
  • automatyczne generowanie zamówień na podstawie historii sprzedaży
  • korzystanie z doskonałego systemu raportów i analiz
  • integracja i współpraca z większością znanych systemów finansowo-księgowych
  • dokonywanie elektronicznej wymiany dokumentów z Centralą SPAR
  • dokonywanie zamówień z Magazynu Centralnego SPAR oraz od kluczowych dostawców sieci za pośrednictwem strony internetowej
  • sprawdzanie aktualnych cenników towarów wynegocjowanych u kluczowych dostawców SPAR obejmujących ponad kilka tysięcy produktów
  • korzystanie z systemu poczty elektronicznej oraz Biuletynu SPAR, co zapewnia doskonały przepływ informacji między Centralą sieci a jej Partnerami